torsdag 14 juli 2011

Beslutsångest

Har just vaknat efter att ha drömt en massa stressiga drömmar där jag hela tiden försov mig eller upptäckte att jag dubbelbokat mig. Till soundtracket Fly On The Wings Of Love, av nån märklig anledning. Åh nej, tenta på lördagen när jag ska på konsert, fly baby flyyyy!
Hjärnan är en märklig sak, antar jag.

Efter att ha tvingats läsa bestämda böcker i ett år märker jag nu att jg har beslutsångest inför vilken oläst bok i hyllan jag ska ta mig an nu. Ska jag läsa Kelley Armstrongs senaste Otherworld-bok? Eller ge mig på Harry Potter på engelska? Kanske John Ajvide Lindqvist, eller äntligen Lolita som väntat så himla länge? Å andra sidan vill jag läsa Jack London också. Och Henry David Thoreau.
Ni ser själva. Jag kan inte bestämma mig. Alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar