måndag 15 juni 2015

Sommarens första loppisfynd

Sommar är lika med loppis som i sin tur är lika med massor av begagnade böcker. Det finns få saker jag tycker är lika roliga som att leta gamla dammiga pärlor bland antikvariat, second hand-butiker eller bara uppställda bord på en gräsmatta. Idag var jag på Myrorna (som visserligen tar hutlöst betalt för böcker som på andra ställen skulle ha kostat högst ett par kronor) och kunde inte låta bli att köpa de här tre.


Det är Högläsaren av Bernard Schlink, som jag tycker verkar bra och som dessutom passar bra in i mina ansträngningar att försöka läsa fler böcker som är översatta från annat än engelska (den här är tysk).

Så har vi Stephen Frys Flodhästen - jag är väl måttligt imponerad av den andra romanen jag läst av mister Fry, men jag älskar honom och tänker ge den här ett försök åtminstone.

Och så, sist ut, Dansa på min grav av Aidan Chambers som jag visserligen har läst, men som jag gärna äger.

Har ni fyndat några loppisböcker ännu i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar