lördag 27 juni 2015

I att läsa-högen just nu

Min konstanta hög med böcker att läsa ser just nu ut så här - komplett med min Harry Potter som vakar över den (han fick flytta dit eftersom han envisades med att ramla ner från väggen).

Längst ned ligger i vanlig ordning Anne Franks dagbok, som väl legat där i typ sex månader nu och som jag fortfarande inte kommit mig för med att läsa. Skandal. Ovanpå den ligger ett gallrat exemplar av Stephen Kings Dödsdansen, som jag nog inte heller kommer läsa på ett tag men som helt enkelt inte får plats i min bokhylla för tillfället. Jag måste snart utöka min King-avdelning och jag har inte bestämt hur ännu.

Därefter kommer Skattkammarön av R.L. Stevenson och Pappan och havet av Tove Jansson, två böcker jag tagit ner från hyllan för att inte glömma att jag ska läsa dem i sommar.

Sedan har jag Then We Came to the End som jag börjat så smått på men bestämt mig för att vänta lite till med - istället lånade jag hem Skuggan över stenbänken av Maria Gripe, och Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller världen på plats av Eli Levén. Den läser jag just nu.

Så högst upp ligger Flodhästen av Stephen Fry, som jag också ska försöka läsa i sommar. Vi får se om jag faktiskt håller mig till den här högen - jag väntar dessutom på två reserverade böcker som lär komma in till biblioteket vilken dag som helst. Vad ligger i era högar och väntar?


4 kommentarer:

  1. Anne Franks dagbok borde jag verkligen läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det inte bara är jag som missat den! ;)

      Radera
  2. Blev distraherad pga AAAAH DOBBY OCH HARRY! Antar att du fått tag i den i samband med lansering av någon av böckerna? Så himla fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag förstår dig! Den är nog en av mina käraste ägodelar just nu. Fick den faktiskt från biblioteket där jag jobbar - bästa jobbonusen någonsin. Skrev ett inlägg om det när jag fick den: http://book-sessed.blogspot.se/2015/03/idag-ar-en-bra-dag.html .

      Radera