onsdag 7 september 2016

Första inköpet i England

Nu har jag varit i Brighton ett par dagar, och det känns verkligen som om det hänt jättemycket sedan sist. Jag har inte bara åkt från Sverige, utan också flyttat in i ett rum som jag hyr, längst upp på tredje våningen i en villa (jag har till och med ett snedtak med två stora fönster). Nyckeln till huset är superliten, och därför var en av de första grejerna jag gjorde att ge mig ut på stan och leta upp en fin nyckelring. Det blev en med motiv av mina favoritkaraktärer - Mårran (som förresten heter The Groke på engelska, skumt va?)

Sen har jag också påbörjat B-kursen i engelska. Det är full rulle med en gång, vi börjar med litteratur från medeltiden och framåt. Alltså har jag spenderat hela gårdagen med att läsa utdrag ur Geoffrey Chaucers The Canterbury Tales. Just det. På medeltidsengelska. Imorgon drar ännu två kurser igång; grammatik och engelsk språkhistoria.


4 kommentarer: