fredag 9 september 2016

Dubbel Shakespeare

Första veckan tillbaka på University of Sussex är avklarad, och redan är jag så gott som dränkt i arbete. Inte bara har jag massor att läsa till mina kurser i engelsk grammatik och språkhistoria - till nästa vecka ska dessutom Shakespeares Macbeth vara utläst.

Jag misstänkte (med rätta) att Shakespeare skulle bli svår, därför parallelläser jag den svenska översättningen samtidigt. Det tar längre tid, men jag tror det kan vara värt det ändå. Vad läser ni?


1 kommentar:

  1. "Anarkismens korta sommar" för mig. Rolig om man läst mycket om spanska inbördeskriget eller bara hängt i vänsterautonoma kretsar. Det är mest en massa anekdoter men bra skrivet.

    Beställde "Decameron" som tydligen ska ha inspirerat "Canterbury tales" som jag förstått är en del av den brittiska kanon. Något du läst?

    SvaraRadera