fredag 29 april 2016

En helg i pluggets tecken

Jag har väldigt mycket att göra i skolan just nu, och har avsatt hela helgen för att plugga ikapp allting så mycket som möjligt. Ikväll läser jag dels om civil rights-rörelsen i USA, till min kurs English Speaking Cultures, men också poesi till min English Literature-kurs. Så just nu är det ett återseende av bland annat Shakespeare, Percy Bysshe Shelley och Sylvia Plath. Jag är ju inte en särskilt stor läsare av poesi, men jag skulle gärna vilja bli bättre på det, och försöker göra mitt bästa för att dechiffrera och analysera dikterna så gott jag kan. Hur är det för er, tycker ni om poesi?

Förutom dikterna läser jag som sagt också The Blue Flower av Penelope Fitzgerald (som tack gode gud är rätt lättläst), och jag ska skriva uppsatser både om feminism och om James Baldwins Another Country.  Men den boken tyckte jag mycket om, så förhoppningsvis kommer det gå okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar