måndag 11 maj 2015

Bokturer i Stockholm

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga i helgen - jag har faktiskt varit bortrest. Till Stockholm, närmare bestämt. Jag har haft en fin helg med vänner och med massor av besök i bokhandlar - jag har varit både på Akademibokhandeln, Bok-Skotten och Science Fiction-bokhandeln i Gamla Stan och spanat böcker (dock utan att köpa någon). Dessutom var jag en snabb vända på Stockholms Stadsbibliotek - vilken byggnad!

Dock har det inte blivit så jättemycket läst - tågresan upp från Malmö gick väldigt fort när jag hade Dolores Claiborne som sällskap, men nu har jag inte kommit igång med någonting nytt ännu. Men hemma ligger Om du vågar av Megan Abbott och väntar, precis som de andra Kingböckerna jag fick härom veckan. I helgen kom dessutom Ursula K. Le Guins serie om Övärlden på tal och nu är jag ganska taggad på att prova på dem. Vad läser ni? Och har ni något favoritställe när det gäller litteratur i Stockholm som jag inte får missa nästa gång jag är där?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar