söndag 7 augusti 2011

Dag 20 – Favoritbok: romantisk

Jag läser i princip aldrig romantiska böcker. Isåfall är romantiken bara ett inslag och inte själva huvudberättelsen, så jag har extremt svårt att välja någon bok som känns relevant här... men jag säger Bitten av Kelley Armstrong. Den handlar inte alls bara om kärlek, men den har rätt mycket romantik i sig. Bitten är första delen i The Otherworld Series och har den tidigare nämnda Elena Michaels i huvudrollen.

Anledningen till att jag gillar kärlekselementet så mycket i den här boken är att karaktärerna är så udda och har en spännande, erotisk och inte minst rolig hatkärlek för varandra. Deras relation är en ständig katt-och-råtta-lek med både våld och psykiska problem inblandade, och innerst inne är de ändå oskiljaktiga. Det är en himla bra bok.

1 kommentar:

  1. Ja, den här frågan kunde jag knappt besvara heller, har väl bara läst nån enstaka bok om just kärlek som huvudtema så jag skrev upp den jag mindes, Jane Eyre, som ingick i kurslitteraturen ;-)

    SvaraRadera