fredag 5 augusti 2011

Dag 18 – En bok du blev besviken på

Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren. Den blev så hypad i media att jag till och med köpte den. "Inspirerad av Buffy", "övernaturligt", "fantasy och verklighet i en mix" osv osv i all oändlighet. Massor med bra betyg och reklam. Tyckte det lät perfekt.


Och det var det inte. Jag (och alla jag pratat med som läst den också, för den delen) kom överens om att den inte är dålig, inte är bra - den är helt enkelt ingenting alls. Skulle jag sätta ett ord på den här romanen vore ordet "meh". Skulle jag göra en rörelse för att beskriva den, så skulle rörelsen vara en oengagerad axelryckning.

1 kommentar:

  1. Tyckte den hade sina ljuspunkter, men var förutsägbar, tråkiga karaktärer (förutom dem de dödade då) och språket störde mig från och till. Och inte nytänkande nånstans.

    SvaraRadera