söndag 5 mars 2017

Det var ju mars!

Kom på att jag ännu inte introducerat någon Månadens favorit för mars månad! Det blir Norrlands svårmod av Therése Söderlind, som jag gillade väldigt mycket när jag läste den i somras. I veckan som gick hittade jag hennes andra roman, Vägen mot Bålberget, på min fantastiska lokala secondhand-butik för fem kronor. Den ser jag mycket fram emot!

Februari var annars ett litet steg uppåt för min läsning och mitt bloggande eftersom jag gick med i en bokklubb, läste ut en bok och faktiskt började uppdatera bloggen lite mer. Hoppas att det fortsätter så! Hur var er februarimånad ur lässynpunkt?


2 kommentarer:

  1. åh vad roligt med bokklubb! hur hittade du den? är själv väldigt sugen på bokklubb men har aldrig riktigt vågat ta steget! är samtidigt himla introvert så det är lite paradoxalt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli väldigt roligt att komma igång! Jag hittade den av en ren slump - jag blev tillfrågad av en tjej jag träffade på en fest. Och resten av deltagarna blev värvade ur en facebook-grupp för Fredagspodden tror jag det var, så ingen känner varandra sen innan, vilket jag tycker är jättespännande.
      Tror nog att bokklubbsformatet kan passa även den som är introvert! Samtalsämnet är ju redan bestämt, så att säga ;) Bibliotek brukar ha en del cirklar som drar igång så här dags, kanske värt att kolla upp?

      Radera