tisdag 19 juli 2016

Semester med Adichie

Nu är jag hemkommen från Spanien där jag spenderat en vecka med att sola, bada, och läsa Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie. En perfekt bok att ha med sig på planet och på stranden, faktiskt. Men en grej hände som jag aldrig förr varit med om med en helt ny bok - sidorna började lossna! Jag köpte boken bara för någon vecka sedan och jag är inte en särskild våldsam läsare, så jag blev väldigt förvånad när det plötsligt började trilla ut sidor. Synd är det iallafall, för en sida kan jag inte hitta längre. Den fladdrar väl för spanska vindar numera. Som tur är hade jag iallafall hunnit läsa just den sidan som försvann, men det stör mig ändå att ha en bok i hyllan som saknar en bit, hur liten den än må vara.

Jag hann iallafall läsa ut Americanah (recension dyker upp imorgon), och påbörja Snödrottningen av Michael Cunningham. Vad läser ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar