tisdag 22 juli 2014

30 dagars utmaning: Dag 2: Din topp 10-lista över de sämsta böckerna du läst

Samma som igår, fast tvärtom! Recensionerna (om det finns någon) är länkade i titlarna. Here we go:

1. Skymningsögon av Dean R. Koontz
2. Berövad av Liz Coley
3. Ormfågel av Mats Wahl
4. Hush, Hush av Becca Fitzpatrick
5. Yarden av Kristian Lundberg
6. Nattvakt av Kit Whitfield
7. Breaking Dawn av Stephenie Meyer
8. My Wolf, My Friend av Barbara Corcoran
9. The Lost Symbol av Dan Brown
10. Besatt av Peter James

Den här listan var svårare än den igår, mest för att man inte lägger dåliga böcker på minnet på samma sätt som de bra man läser. Och det är egentligen ganska sällan som jag läser genuint dåliga böcker - ofta är de böcker jag inte gillar bara sådana jag inte fastnar för eller som jag varken känner bu eller bä inför. Eller också har man haft för höga förväntningar och skulle kanske ha tyckt att boken var bra om man inte vetat någonting om den på förhand.

Men till den här listan har jag försökt välja de böcker som jag verkligen har haft problem med på alla nivåer, ofta till den grad att jag blivit irriterad på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar