onsdag 2 september 2015

Ny stad, nytt bibliotek, nytt lånekort

Idag var jag och fixade lånekort på Göteborgs stadsbibliotek, och så passade jag på att låna Carl-Johan Vallgrens Havsmannen som jag blivit tipsad om för evigheter sedan. Mest för att ha något att läsa de närmaste dagarna som inte är kurslitteratur, tills jag kan hämta fler böcker hemifrån. Som vanligt är vilka böcker och hur de ska få plats det största problemet när det gäller flytten...

Förresten har jag vid det här laget så hemskt många lånekort. Med det jag skaffade idag räknade jag till sju stycken i plånboken, och då har jag ändå ett par uttjänta som ligger kvar hemma och skräpar. Varför jag fortfarande har kvar kortet från universitetsbiblioteket i Lund och från Gotland kan man ju verkligen fråga sig. Det är nog dags för en rensning... hur många lånekort har ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar