fredag 18 september 2015

En stackars fattig student...

Det är en dyr hobby man har, iallafall en gång om året. Som sagt är det ju Bokmässa om mindre än en vecka. Förgäves har jag varit med i olika biljettutlottningar, men utan resultat. Och inte nog med det - jag vill ju köpa lite böcker så att jag kan få dem signerade, om det nu blir tillfälle till sådant.

Mest intresserad är jag av Mats Strandberg och hans Färjan, Kaj Korkea-aho (vars Gräset är mörkare på andra sidan jag gillade skarpt) och så naturligtvis John Ajvide Lindqvists Rörelsen. Alltså typ enbart skräck, men det kan inte hjälpas. Så nu sitter jag på Adlibris och Bokus och försöker räkna ut vad som blir billigast och levereras fortast.

Andra författare jag är intresserad av på årets mässa är Jonas Hassen Khemiri, Liv Strömqvist och Kerstin Ekman. Vem vill ni se? Eller vem hade ni önskat er att se om ni kunde komma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar