lördag 5 september 2015

En helg i packningens tecken

Jag ber om ursäkt för bloggavbrottet! Det beror på att jag är helt uppe i att packa ner allt som betyder nåt och forsla det till ett kollektiv i Göteborg, där jag förhoppningsvis ska bo det närmaste året.

Som vanligt är det vilka böcker man ska ta med som är det allra största problemet. Till slut valde jag taktiken ta med det du inte läst, vilket betyder att böckerna som får flytta till Göteborg är Tysk höst av Stig Dagerman, Pappan och havet av Tove Jansson, Rosemarys baby av Ira Levin, Geralds lek av Stephen King, Flodhästen av Stephen Fry, Havets hjältar av Rudyard Kipling, Frukost på Tiffany's av Al Capote, Everything is Illuminated av Jonathan Safran Foer, Then We Came to the End av Joshua Ferris, Skattkammarön av R.L. Stevenson, H is for Hawk av Helen MacDonald, Vykort från ingenmansland av Aidan Chambers, Anne Franks dagbok och Anteckningar från källarhålet av Fjodor Dostojevskij. Det kommer säkert bli fler med tiden.

Just nu läser jag iallafall, förutom kurslitteratur, Havsmannen av Carl-Johan Vallgren, som höll mig sällskap på bussen ner till Skåne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar