torsdag 17 november 2016

Waterstones blir min undergång

Eftermiddagen har spenderats med ett långt besök på Waterstones - jag beundrade de nya, otroligt vackra utgåvorna av Neil Gaimans böcker, och det hela slutade med att jag köpte Daisy Miller & The Turn of the Screw, två noveller i en av Henry James i samma serie som mina andra engelska klassiker. Jag har precis skrivit en hemtenta på Edgar Allan Poes The Black Cat och just Henry James The Death of the Lion (vilket kanske förklarar min frånvaro här), och fick verkligen mersmak på just Henry James. Jag förstod då på min lärare att jag verkligen borde läsa The Turn of the Screw, och här är jag nu. Är det någon av mina läsare som läst Henry James förut? Vad tyckte ni?


4 kommentarer:

  1. Jag har läst The Turn of the Screw fast på svenska men jag blev tyvärr jättebesviken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, då får vi se vad jag tycker då...

      Radera
  2. Har inte läst den faktiskt men håller med dig Waterstones är farligt!

    SvaraRadera