söndag 1 maj 2016

Hej maj!

Äntligen är det maj månad! April var en ganska dålig läsmånad för mig, mest på grund av plugg, och risken finns att det blir likadant i maj, för jag har en väldig massa skolarbete. Men jag ska göra mitt bästa för att läsa för nöjes skull också! I april läste jag iallafall bara tre böcker, och en av dem var till skolan. Om jag ska hinna med alla jag har i hyllan tills jag flyttar härifrån får jag allt skynda mig...

April var också präglad väldigt mycket av Rudyard Kipling. Inte bara var Djungelboken månadens favorit, utan jag besökte också huset där Kipling bott och såg den nya filmatiseringen på bio! Maj blir nog inte så Kipling-centrerad... Maj månads favorit är iallafall Skrivandets sinne av Elisabeth Rynell, en samling essäer som jag läste i höstas och som gjorde starkt intryck på mig. Dessutom saknar jag det svenska språket lite för tillfället, och det finns nästan ingen bättre bok än den att läsa då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar