måndag 16 maj 2016

Memory-tagg

Det var längesen jag gjorde en enkät, så jag tog till google och hittade den här, som går ut på att svara på frågorna enbart ur minnet. Jag brukar ha ganska bra bokminne, men vi får väl se!

1. En bok skriven av någon som heter Michael.
Sista året eller så har jag ju upptäckt den fantastiska Michael Cunningham - en av hans bästa böcker är Ett hem vid världens ände.

2. En en bok med en drake på omslaget.
Eragon av Christopher Paolini har en drake!

3. En en bok om en karaktär som heter George.
Den första karaktären jag kommer på är såklart George Weasley från Harry Potter-böckerna. Någon huvudkaraktär kan jag dock inte komma på...

4. En en bok som är skriven av någon med efternamnet Smith.
Just Kids av Patti Smith,

5. En en bok som utspelar sig i Australien.
Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty!

6. En en bok med en månad i titeln.
Sent i november av Tove Jansson - den enda Muminboken jag ännu inte recenserat här (men jag har läst den!).

7. En en bok med en kniv på omslaget.
The Subtle Knife av Philip Pullman!

8. En bok med ordet "en" i titeln:
Jag, En av David Levithan.

9. En bok med namnet på huvudpersonen i titeln:
Hamlet, för att undvika att svara Harry Potter på allt.

10. En bok som blivit film:
Den senaste filmatiserade bok jag läste är nog en där filmen är ännu mer känd än boken; Frukost på Tiffany's av Truman Capote.

Hur bra minne har ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar