måndag 11 januari 2016

På resande fot

Just nu sitter jag på ett vandrarhem i Göteborg där jag ska spendera min sista svenska skolvecka innan det blir iväg till England. Temat är kulturbärande texter vilket innebär att jag roar mig med Bibeln, Koranen och de gamla klassiska grekerna.

Men förutom det läser jag vidare i Allt går sönder, och i vandrarhemmets bokbytarhylla hittade jag ett ex av Varats olidliga lätthet av Milan Kundera som jag velat läsa ett tag. Dessutom lånade jag Livets outgrundliga mysterier från biblioteket, men är väldigt osäker på om jag kommer hinna läsa ut den innan jag åker härifrån.

Vill förresten också varna för att internetuppkopplingen på vandrarhemmet inte är särskilt pålitlig, men jag ska försöka sitta mycket på biblioteket och i skolan. Men om jag är frånvarande den här veckan så vet ni varför! Vad läser ni?

2 kommentarer:

  1. gud så spännande med resan till England! Är avis på studierna också, så kul att läsa ju! Jag läser Dean Koontz, Psykopaten som jag hittade på loppis! Har du läst den? Ordinary deckare hittills, inget speciellt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli väldigt spännande! :D Jag har bara läst en av Dean R Koontz böcker, och den tyckte jag var riktigt dålig så jag plockade aldrig upp något av honom igen... let me know om den här är läsvärd! :)

      Radera