tisdag 26 januari 2016

Nu jävlar

Nu är jag äntligen inflyttad ordentligt i England! Idag har jag släpat min tjugo kilo tunga resväska, ett nyinköpt täcke och en kudde till campusområdet för University of Sussex, där jag ska studera och bo fram till juni.

Mitt rum är rent men slitet (för att inte prata om hur fruktansvärt dyrt det är), men jag tror nog det kan bli bra om jag bara får bo in mig lite. Jag ber om ursäkt för min frånvaro den sista veckan, men ett nytt land och en ny skola har blivit lite för mycket för mitt bloggande. Men nu är de flesta praktiska grejer fixade och jag hoppas på att kunna ta upp både läsandet och bloggandet ordentligt nu när jag inte sover i sovsal på vandrarhem längre.

Fortfarande håller jag på med Ulf Lundells Jack, och den är tjock så det räcker och blir över så kanske dröjer det ett tag innan nästa recension dyker upp. Men tills dess kan ni få lite bilder på alla de fantastiskt fina bokprylarna jag har hittat i Brighton den sista veckan. Till exempel den här Alice i Underlandet-tygkassen:


Eller de här fantastiskt vackra klassikerutgåvorna!


Bokhandeln Waterstones mycket goda råd:


Och såklart Primarks urval av Harry Potter-kläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar