fredag 16 oktober 2015

Ny hyllvärmare

Idag kom äntligen mitt paket från bokus! Jag utnyttjade det schyssta presentkortet från dem för att köpa En världsomsegling under havet i komplett utgåva - något jag velat ha väldigt länge. Dessutom har den här utgåvan ett efterord av ingen mindre än John-Henri Holmberg, som jag uppskattar väldigt mycket som översättare och fantasy/sci-fi-vetare.

Själva boken har jag läst en gång förut, men det är många år sen och i förkortad utgåva. Det enda som är synd med den här nya boken är att originalillustrationerna fattas, och det är tråkigt eftersom de nog skulle ge boken ännu mer känsla.

Egentligen hade jag beställt Nobelpristagaren Svetlana Aleksijevitjs bok Kriget har inget kvinnligt ansikte också, men jag fick meddelande om att den tagit slut på förlaget. Bra jobbat, Sveriges läsare! Så jag får vänta på att den kommer i ny tryckning, men det kan det kanske vara värt.


1 kommentar: