lördag 29 november 2014

På läslistan

Jag har visst tappat bloggen lite de senaste dagarna. Men jag lovar, jag läser! Och snart blir det en recension på Jag duger inte åt lycka. Det går som sagt ganska långsamt framåt med den, och som alltid när det inte går fort nog samlar jag på mig en hög med böcker som jag längtansfullt sneglar på.

Den högen ser ut så här för tillfället, så se fram emot Ormen av Stig Dagerman, Speciella omständigheter av John Ajvide Lindqvist, Den lille vännen av Donna Tartt, Getingfabriken av Iain Banks, Det osynliga barnet av Tove Jansson, Eleanor & Park av Rainbow Rowell, Världens viktigaste kyss av David Levithan - och sist men inte minst, boken vi läser i cirkeln för tillfället, nobelpristagaren Patrick Modianos Lilla smycket. 

Har ni läst någon av dem?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar