onsdag 26 november 2014

En god morgon

Jag dricker te och läser Jag duger inte åt lycka. Det går långsamt, men jag har kommit ungefär halvvägs. Och som vanligt när det går långsamt i min läsning går jag och plockar böcker från ungdomsavdelningen på jobbet. Jag sitter i disken och så får jag syn på en skyltad bok därborta på tonårsavdelningen, och vips så har den följt med hem. De senaste dagarna har jag lånat Eleanor & Park av Rainbow Rowell som jag har hört mycket om, och Världens viktigaste kyss av David Levithan - för att fortsätta på tema homo i ungdomslitteratur såklart.

Men än så länge är det Märta Fohlins debut som gäller (och en del körkortsteori, men det är så tråkigt att jag väljer att inte ens se det som läsning). Vad läser ni? 


1 kommentar:

  1. Andra boken i "The Otherworl"-serien fast på svenska, "Märkt" av Kelly Armstrong.
    Jag vaknade innan klocken ringde imorse så ville läsa lite innan jag gick ut med hunden. Det höllt knappt på att gå! Hade det inte varit för att jag skulle gå och handla hade jag tagit boken med mig på prommenaden, gått upp på klubben och satt mig på en av bänkarna. :D

    SvaraRadera