onsdag 2 april 2014

Skräckfyllda tågresor


Kanske är det vårsolen, eller så är det all dödtid jag spenderar med att pendla, men jag har verkligen hittat tillbaka till min läslust. Jag läser skräckklassiker av min favoritförfattare på tåget och bussen till och från jobbet. Och på jobbet också, ska väl erkännas, men jobbar man på bibliotek så jobbar man på bibliotek, tycker jag! 

Iallafall är det ett kärt återseende av en mycket yngre King än vad jag är van vid. På hög bredvid sängen ligger också Livbåten av Charlotte Rogan, och Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg, som är nästa på tur till läsecirkeln. Och listan på böcker jag vill läsa växer som vanligt hela tiden.

Vad läser du just nu?

1 kommentar:

  1. Jag läser "The View from Castle Rock" av Alice Munro - fast i tysk översättning! Vad gör man när man får den i present... Rekommenderas!

    SvaraRadera