tisdag 31 juli 2012

Sånt här borde vara olagligt


Jag upptäckte nyss att min bok Dorian Grays porträtt som jag köpte för 75 spänn på ett antikvariat är en del i en klassikerserie. 2007 sålde Expressen 30 klassiker, en ny varje vecka - för 60 spänn styck.

Tänk nu om jag hade sett detta år 2007. Hur snygg kunde inte min bokhylla ha blivit med 30 böcker som bildar porträtt av författarna när man har dem i rätt ordning? Titta bara på bilden!

Det är dessutom författare som inte går av för hackor. Selma Lagerlöf, John Steinbeck, Franz Kafka, Karin Boye, Thomas Mann, Herman Hesse, August Strindberg, Albert Camus - listan tar aldrig slut.

Och nu sitter man här som ett fån och önskar att man hade alla de här böckerna. Jag är bara fem år försenad.

1 kommentar:

  1. Jag har några ur den serien, ska se om jag kan hitta dem så kan du få dem av mig!

    SvaraRadera