torsdag 31 maj 2012

Lycka i form av böcker

Förutom att jag varit på en urtrevlig biblioteksfest ikväll (naturligtvis iklädd min tröja med texten Read Between The Lines, mitt Banned Books-armband och Ka-halsband för att jag är världens största nörd), så har dagen bjudit på ännu mer bokglädje.

Kommer ni ihåg mitt inlägg om det gigantiska tryckfelet i Den oändliga historien? Och att jag mejlade förlaget och att de ville skicka mig ett felfritt ex? Nej, inte jag heller, för det var så sjukt längesen. Men idag låg det plötsligt ett paket från Berghs förlag i brevlådan! Och även om jag inte är ett särskilt stort fan av den orange färgen de gett nytryckningen så är ett ex utan tryckfel värt massor. Det är trots allt en av mina absoluta favoritböcker.

Sen har En Bok För Alla äntligen gett ut Spring! Fanny, spring! av John Reynolds Gardiner igen. Det spelar ingen roll att jag är 20 år gammal. Jag bölar ändå som en skolflicka när hennes burfågel fått kolik (om jag nu ska citera Robin Hood) så fort jag öppnar den här boken. Gud. Jag är så glad att jag äntligen fått tag på den. Fantastisk.

Och som om inte det vore nog så ska jag få ett gratisex av Khaterine Mansfields novell Den nya Isabel i veckan. Jag vet ju knappt var jag ska ta vägen i pur glädje. :)

1 kommentar:

  1. Sv; Tack så mycket. De var väldigt bekväma n_n Det är mammas kompis som säljer sådana kläder och några av klänningarna kommer hamna i min något väldigt mycket större garderob n_~

    SvaraRadera