lördag 12 maj 2012

Loppisböcker

Var på Myrorna igår och hittade en del böcker:

Frestelsernas berg av Jonas Gardell har jag velat läsa sen jag började intressera mig för homolitteratur i höstas. Den ska tydligen innehålla en bögscen med änglakörer. Det ni! Nej, men jag tycker Gardell är en fantastisk författare, även om han kan vara för hysterisk för min del som person. Hans Ett ufo gör entré är nog en av de bästa svenska böckerna jag vet.

Marie Hermanson har jag också börjat intressera mig för lite grann. Jag var sådär förtjust i hennes Mannen under trappan, men jag vill gärna läsa mer av henne, eftersom hon verkar skriva en ganska originell sorts svensk skräck. Det är man inte direkt bortskämd med.

Shardik av Richard Adams har jag varit på jakt efter sen jag stötte på referensen till den i Stephen Kings Det mörka tornet. Adams är dessutom författaren till en av mina favoritböcker - Den långa flykten, så förväntningarna är rätt höga.

Och Sherlock Holmes kan man ju aldrig ha för mycket av.

Allt detta gick för 30 kronor. Jag älskar billiga böcker! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar