onsdag 23 februari 2011

Hallelujah! Bokrea!

Idag drog bokrean officiellt igång, och jag har varit i Malmö i sex olika bokhandlar och spanat. Här är årets första skörd reaböcker:





















Jag vet, det är en dålig bild, men batterierna i kameran dog precis efteråt. Det är iallafall:

Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
För att jag hört mycket positivt om den och tycker den verkar vara i min smak.

Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist
Jag har sagt att jag ska läsa mer av honom så många gånger, och skräck passar faktiskt otroligt bra i novellformat. Och sen gillar jag noveller i sig också.

Anteckningsblock
Har spanat in de här anteckningsböckerna från PocketShop väldigt länge, men tyckt de varit aningens dyra - men nu har de 25% rea på hela sitt sortiment, så det är bara att tacka och ta emot ^^ Jag älskar skrivblock.

Varghunden av Jack London
Skriet från vildmarken är en av mina absoluta favoriter och den bok jag läst flest gånger i flest olika format och versioner. Detta är dess spegelbild av samma författare, och det är åratal sen jag läste den, så jag blev glad när jag hittade den billigt.

Förhoppningsvis ska jag köpa något mer innan rean är slut också - jag hoppas kunna få tag i The Hunger Games på engelska och idag såg jag Joyce Carol Oates Älskade syster till bra pris - den vill jag också läsa. Det får bli update på det sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar