söndag 6 februari 2011

John Green på YouTube... DFTBA!

Eftersom jag just pubclicerade en recension om John Greens bok Looking For Alaska så är det på sin plats att nämna att författaren är väldigt stor på YouTube. Han och hans bror Hank korresponderar och gör varannan video i sin kanal Vlogbrothers: http://www.youtube.com/user/vlogbrothers?feature=chclk#p/u/7/S0pz5g5FP0g
Historien bakom hur jag upptäckte det här är ganska lustig. Jag blev nämligen tipsad om boken Looking For Alaska av en engelsklärare i gymnasiet (som dessutom är en av de ägigaste lärarna jag någonsin haft). Jag skrev ner titeln men som alltid tar det ju extremt lång tid innan man kommer sig för med att läsa, och under tiden började jag följa Charlie McDonnell och Alex Day (aka Charlieissocoollike och Nerimon) på YouTube (och jag kan verkligen tipsa om dem, de är underbart underhållande). Och när man börjar prenumerera på deras videor börjar man automatiskt prenumerera på Vlogbrothers.
Så jag läste boken och hade ingen aning om att killen jag kollade på faktiskt var författaren. Det tog extremt lång tid innan jag fattade vem det var jag satt och glodde på. Yeah, så himla observant man kan vara....
Så nu vet ni det - och ikväll är det dags för andra avsnittet av Sherlock på kanal 1!

Tills dess... DFTBA! (det är Vlogborthers-iska för Don't Forget To Be Awesome!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar