tisdag 11 september 2018

Istället för Nobelpris

Få boknyheter har fått mig lika glad som denna; att åtta stycken svenska förlag går ihop för att ge ut alla kvinnliga Nobelpristagare (fjorton stycken) i pocketutgåva i höst. Alla kommer dessutom ha samma ursnygga design av Kristin Lindström. En perfekt ersättare för årets Nobelpris i litteratur, som ju antagligen inte delas ut, om ni frågar mig!


För den nyfikne är de fjorton kvinnorna som fått Nobelpriset i litteratur Selma Lagerlöf, Grazia Deledda, Sigrid Undset, Pearl S. Buck, Gabriella Mistral, Nelly Sachs, Nadine Gordimer, Toni Morrison, Wislawa Szymborska, Elfriede Jelinek, Doris Lessing, Herta Müller, Alice Munro och Svetlana Aleksijevitj.

3 kommentarer:

  1. Hejjjjjj.

    JAg är en liten ynken pojk som gillar att sepla fortnite och roblox. Min morbror brukar ta på mig och denna boken påminner mig om honom. Han sa att det var normalt att förlora oskulden vid åldern 7. Bruh. Min brorsa att det var normalt när man är 8, inte 7.

    Däremot så finner jag denna bok och insändare helt unik! DATTEBAYO

    SvaraRadera
  2. Team nipple grisch9 april 2024 kl. 10:59

    watsup bro är du sigma eller denna boken är eld🔥🔥 du glömde dock att ta med sigmas som skattefuskar, om du betalar skatt så är du mongo inte mogger🤣🤣.

    Skatteverket härmar fanumtax vilket är den enda skatten som jag betalar. team jordan barrett, team nipple, team sigma

    SvaraRadera
  3. Tjonixen Pixen!

    De värkar som att vi har samma namn! Sugoi! Däremot kan de bara finnas en och på tanke att jag är renrasig (arisk) kanske du borde ta och ändra namn och fly landet :0 Ta ner sidan också är du snäll. Ingen behöver höra din propaganda och feministiska bullshit!

    Amanda out the house niggas!

    SvaraRadera