onsdag 29 augusti 2018

Höstnoveller

Efter den långa resan som var Tell Me How Long the Train's Been Gone har jag ägnat de sista dagarna med att läsa noveller. Och inte vilka noveller som helst, utan skräcknoveller!

Just skräck passar enormt bra i det korta formatet och jag blev eld och lågor över det senaste Novellix-utskicket. Alltså har jag läst de fyra novellerna därifrån, men faktiskt också John Ajvide Lindqvists novell "Gräns" som finns i samlingen Pappersväggar. Detta med anledning av att jag bokat in bio på söndag för att se filmatiseringen, som fått massor med fin kritik i Cannes och som kanske dessutom ska bli ett svenskt Oscars-bidrag.

Med andra ord riktig höstläsning. Vad läser ni för att komma i höststämning?


2 kommentarer:

  1. Jag läser också gärna noveller och har precis som du just läst både skräckfyran från Novellix och Gräns. Jag är väldigt nyfiken på filmatiseringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad lustigt att vi läst precis samma! Fick du sett filmen? Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tyckte om den eller ej...

      Radera