torsdag 1 december 2016

Lucka 1: Mina bästa julklappstips

Trots att jag läst pinsamt lite för att vara jag i år, så finns det ändå ett par nya böcker som jag med gott samvete tipsar om som julklappar:

Störst av allt av Malin Persson Giolito är det solklara valet för den som gillar skräck, mord, psykologi eller varför inte alla tre. Välskriven, spännande, väl värd all hype.

Om man är mindre intresserad av rättsal och mer intresserad av action här och nu så tipsar jag också om Stephen Kings andra bok i serien om Bill Hodges: Den som finner. En värdig uppföljare och grymt uppslukande.

Och, till sist - till de som hellre läser ungdomsböcker tipsar jag om Djupa ro av Lisa Bjärbo, en välskriven ungdomsbok om sorg och vänskap.


Men det finns ju annat att lägga under granen än hårda paket (även om de såklart är de bästa). Till exempel favoritboken som t-shirt från Out of Print. Eller varför inte någon av Novellix vackra askar med utvalda noveller? 


Vad har ni för julklappstips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar