torsdag 1 december 2016

December, uppdatering och julkalender

Minns ni den där gången jag sa att jag skulle skärpa mig och försöka blogga mer? Minns ni när jag inte gjorde det? Jag gör. Och novembers läslista vill jag knappt gå in på... En novell blev läst. Och nästan inga inlägg skrivna. Hur som helst ska jag ta nya tag nu i december med hjälp av en julkalender. Precis som förra året kör jag på LitteraturMagazinets instagram-utmaning, som jag helt enkelt kör här på bloggen istället. Häng på om ni vill!

Men så är det ju också december, det betyder årets sista Månadens favorit. Det blir en bok som innehåller två noveller - Jack Londons Att göra upp eld/Månansiktet. Två enastående bra korta berättelser som passar in märkligt väl i mitt liv just nu - inte bara för att det är vinter och kallt och novellerna är grymt kalla, utan också för att jag faktiskt kommer skriva en uppsats om just Att göra upp eld. Hur det kommer gå är en helt annan fråga, men valet till Månadens favorit var iallafall självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar