torsdag 16 juni 2016

Ett arbetspass senare

Just nu läser jag ju H is for Hawk av Helen Macdonald, men för att vara helt ärlig är det en bok jag känner mig ganska otaggad på. Det är inte det att den är dålig - inte alls, den är faktiskt väldigt bra - men jag är fruktansvärt trött på vuxenlitteratur och då särskilt engelsk sådan just nu. Så när jag jobbade mitt första pass för sommaren på biblioteket såg jag till att låna hem några svenska ungdomsböcker: Djupa ro av Lisa Bjärbo, och Om jag var din tjej av Meredith Russo, för att utöka min läsning om transpersoner. Dessutom fick novellen Johnny Panic och drömbibeln också följa med, eftersom jag så länge velat läsa mer av Sylvia Plath. Sorry, Macdonald, men det blir nog en paus i höktämjandet för min del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar