torsdag 4 september 2014

Böcker jag vill ha

Den eviga listan. Varje gång jag går in på Bokus hemsida hoppar den upp, min kundkorg. Just nu ligger det tre böcker i den som jag inte bestämt mig för om jag ska beställa eller ej - jag har ju lovat mig själv att läsa klart de olästa böckerna i hyllan först, och dessutom är det dyrt (även om jag ibland motiverar mina bokinköp med citatet "Wear the old coat and buy the new book"). 

De böcker som ligger i min virtuella kundkorg är iallafall En världsomsegling under havet av Jules Verne - den oavortade utgåvan. Jag har bara läst den förkortade förut, och det skulle vara kul att läsa om den i komplett skick. Vidare är det Anne Franks dagbok som jag heller inte läst, en sån där måste-bok som jag skäms över att inte ha läst, också i oavkortad utgåva. Sen har vi I Know What You Did Last Summer av Lois Duncan. Jag har inte sett filmen och visste inte ens att det var en bok, men den ska vara en psykologisk skräckroman för ungdomar om sviterna efter ett oavsiktligt mord. Och det tycker jag låter som något precis i min smak.

Vilka böcker har ni lust att köpa?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar