torsdag 8 maj 2014

Köp, köp!


Nu finns The Ocean at the End of the Lane att köpa på svenska! Och det borde ni verkligen göra. Funderar själv på att göra det. Fast kanske den engelska då, eftersom det var den jag läste - så kan man kanske få den signerad av Gaiman själv när man åker till Stockholm i slutet på månaden. Så taggad!

Annars är jag lite frånvarande från bloggen på grund av jobb - jag vikarierar hela den här veckan på bibblan. Men så läser jag fina ungdomsböcker samtidigt, som Maria Gripes Glastunneln och Johanna Lindbäcks Som om jag frågat. Den blir det recension på snart.

Dessutom lånade jag hem Berövad av Liz Coley, ännu en ungdomsroman som jag blivit tipsad om. Men sen blir det nog något lite mer vuxet och komplicerat - kanske någon av Lionel Shrivers böcker som väntat så länge i hyllan. Blev lite sugen när jag såg om filmatiseringen av Vi måste prata om Kevin häromkvällen.

Nu blir det iallafall att gå ut med hunden och läsa mer Maria Gripe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar