onsdag 19 december 2012

Så många filmatiseringar!

Så kan vi ju prata om hur många filmatiseringar av böcker det kommer just nu. Själv har jag inte läst varken The Hobbit eller Life of Pi, men jag blir mer och mer intresserad (fast jag tycker nog att Martin Freeman kan pallra sig tillbaka till England och snälla, snälla göra säsong 3 av Sherlock. Jag har allvarliga abstinensproblem).

Hur som helst, några av filmerna jag skulle vilja se är The Perks of Being a Wallflower, som jag läste i år. Den var bra, lite av en Räddaren i nöden för vår generation. Fast jag får erkänna att jag háde alldeles för höga förväntningar på den för att den skulle slå mig som riktigt, riktigt bra. Trailer:



Sen har vi ju Breaking Dawn del 2. Jag vet, jag vet, men jag vill faktiskt se den. Kan ju vara kul att se vår mjäkiga Bella vara lite mer badass. Och just Twilight-filmerna tappar ganska mycket när man ser dem på dvd, så helst vill jag gå till en bio innan den slutar gå helt.



Vad mer? Daniel Radcliffe spelar tydligen huvudrollen i den kommande filmatiseringen av Horn, och den vill jag definitivt se.  Stephenie Meyers icke-twilightiga bok The Host blir också film. Och sen kommer de göra en nyfilmatisering av Stephen Kings Carrie, och det kan ju bli intressant. Teaser:


2 kommentarer:

  1. Carrie verkar ju intressant, inte läst boken faktiskt, men sett den tidigare filmen. Det var flera år sen, men jag gillade den då iaf :-)

    SvaraRadera
  2. Åååh. Jag tycker mycket om Horn och Joe Hill överhuvudtaget. Har dock svårt att se Daniel i rollen, men kul ändå!

    SvaraRadera