måndag 19 mars 2012

I just can't get enough

Jag är helt oförmögen att sluta med att släpa hem gallrade böcker. Jag menar, oh my god, vem kan låta bli?

De senaste förvärven är William Shakespeare - A Biography av A. L. Rowse som jag, ärligt talat, inte skulle ha tagit hem om det inte vore för hur fantastiskt fint den gör sig i hyllan. Den är bara för snygg för att få slängas.

Nummer två är Helvete och illuminationer av Arthur Rimbaud. Jag har vanligtvis ganska lite till övers för poesi, men när jag pluggade litteraturvetenskap fastnade jag verkligen för Rimbaud. Och inte minst hans helt galna livsöde, som minst sagt förstummade mig. Så, förra veckan när jag märkte om böcker av författare vars efternamn börjar på R, så hittade jag det här exet av Helvete och illuminationer, ganska illa vattenskadat. Och norpade åt mig boken så fort den blev gallrad. Mehehehe. There's no stopping me!

1 kommentar:

  1. Du är mer galen än mig när det kommer till böcker n_n Hur många är du uppe i nu igentligen?

    SvaraRadera