söndag 4 mars 2012

Det var på tiden

Tog en liten vända in till Malmö igår för att gå på bokrean. Det var inte mycket till bokrea kvar - rea på rean och mest skräp tyckte jag. Och det jag köpte var ju som vanligt inte alls på rea, men jag är lika glad för det. Iallafall när det handlar om tredje delen i serien som jag följt sen jag var typ tolv.

Jag pratar förstås om Abarat. Äntligen, äntligen, äntligen är den tredje delen Absolute Midnight ute. Givetvis kommer den inte på svenska, så det blev till att köpa den på engelska, vilket är rätt störigt med tanke på att alla karaktärers namn är översatta i de svenska och nu måste man klura ut vem som heter vad på engelska. Men hellre det än att inte få läsa den alls.

Jag köpte också Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom, en liten pocket som jag tyckte verkade bra. Herregud, jag har så himla mycket böcker att läsa nu! För jag måste ju naturligtvis läsa om de två första böckerna i Abarat-serien innan jag ger mig på den tredje, nu när det gått åratal sedan man läste dem (närmare bestämt - förra boken kom ut 2004. Åtta år sedan. Jag kommer vara pensionär när sista delen kommer, alltså...).

1 kommentar:

  1. Ah, måste ha den tredje delen! Älskar de två första, helt underbara! Fast funderar på att skaffa mig dem på engelska, känner jag mig själv rätt kommer jag nog störa mig på att ha de två första på svenska och sen en engelsk titel efter det ;-)

    SvaraRadera