fredag 27 januari 2012

It is my lucky day!

Tog en vända in till Malmö idag för att handla förnödenheter (typ hörlurar), och kunde givetvis inte låta bli att gå in i alla bokhandlar jag passerade. That is dangerous. Jag köpte The Fault in Our Stars av John Green, äntligen, efter att ha sett mannen i fråga på YouTube gå igenom alla stadier av galenskap för att hinna signera hela förstaupplagan. Och gissa vad! När jag öppnade det sista exemplaret som fanns att köpa innehöll den inte bara en John Green-signatur, utan också en Hanklerfish! (Jag är medveten om att ingen som inte är insatta i Nerdfighter-klubben kommer fatta vad jag pratar om, men this is huge).

Och som om inte det vore nog hittade jag bara minuter senare de åtta första böckerna i Sookie Stackhouse-serien (bättre känd under True Blood) i en box för bara 98 kronor. Herreminfucking gud, det var så värt att släpa runt på en jättetung påse hela eftermiddagen.

Och på PocketShop hittade jag en bagagebricka i from av Penguins omslag till På väg av Jack Kerouac. Jag kunde inte låta bli att köpa den heller, eftersom jag ska till USA i nästa månad. Det passade bara så perfekt.

Happy booknerd is happy!

6 kommentarer:

  1. Åh jag älskade Sookie-böckerna i gymnasiet. Efter fjärde boken tycker jag dock att den börjar tappa och efter att TV-serien till slut blev mer poppis än böckerna så slutade jag läsa serien. Och TV-serien (som jag såg första säsongen av) tycker jag dessutom är fruktansvärt dålig :/

    Första och fjärde boken är dock absolut bäst enligt mig :) Kanske fjärde lite extra för jag gillar Eric :P

    SvaraRadera
  2. Re: Jag började läsa böckerna innan serien skapats... Sen när jag började titta på serien så gillade jag den inte alls. Jag gillade inte alls hur de gjort Jason eller hur de gjort kocken (vad han nu hette Lafayette?) till en drug dealer :/ Förhållandet mellan Sam, Sookie och Bill är helt okej gjort. Men böckerna är betydligt bättre än serien. Mest för att det är så mycket mer i böckerna än vad de får in i TV-serien som jag tycker är ganska torftigt gjord i jämförelse med böckerna :/ Men nu såg jag som sagt bara första säsongen.

    SvaraRadera
  3. Wow. En signerad och Hanklerfishad TFIOS utan att preordra, och åtta Sookie-böcker för bara 98 kr! Jag kan inte säga något annat än att jag är avundsjuk över dessa fynd ;)
    Tyvärr har man redan köpt alla böckerna för dyra pengar och utan Hanklerfish :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag hade sånt sjukt flyt. Kan knappt tro det själv. Kul att någon inser hur stort det är med en Hanklerfishad TFiOS, alla här bara glor oförstående :P

      Radera
  4. Jag gjorde något liknande när jag var i Malmö för att få nya glas i mina glasögon. Jag köpte i och för sig bara en bok, ett pocket plast omslag och en pin men ändå... Jag köpte faktiskt en engelsk bok. Shadow något... kan den inte riktigt i huvudet. Men den handlar om lönnmördare på typ medeltiden och eftersom jag var helt såld på Mördarens lärling, och Narrens hemlighet serierna så tyckte jag att detta var som klippt och skuret för mig när det var en mer vuxen version av de andra serierna.

    SvaraRadera
  5. Kan inte säga hur glad jag är för din skull, haha. So freacking cool :P

    SvaraRadera