tisdag 31 januari 2012

Bye bye library

Idag slutar jag min arbetspraktik på biblioteket. Tre månader har jag varit lite av en alltiallo där, och nu är det slut. Det känns lite sorgligt faktiskt, jag har ändå gillat att sätta upp böcker och hjälpa till med utställningar, cykla runt och sätta upp affischer och stämpla gallrat. Även om jag ibland fick totalt hjärnsläpp och satt i minuter och försökte komma på vilken bokstav som kommer efter J.




Jag har framförallt lärt mig ganska mycket. Ibland stod man där med en bok i handen som man bara var tvungen att öppna, och så var man fast. Jag har läst allt möjligt, från vegetariska kokböcker till sexböcker för killar, inredningstips och 70-talets mode, hur man flätar armband och hur etikettsreglerna är i andra länder, språkböcker av Fredrik Lindström och antologier med brev från föräldrar som adopterat bort sina barn - allt möjligt. Visste ni till exempel att man kan hindra en nysning genom att kittla gommen med tungan?


Så ja, jag kommer sakna det. Men även om mina bokuppsättardagar är över så kommer jag förmodligen vara tillbaka på biblioteket snart, och jobba med att ge alla böcker en ny ID-märkning. Dessutom kan jag inte hålla mig borta därifrån ändå, så who am I kidding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar