fredag 21 oktober 2011

Döden i Venedig och annat kul

I onsdags köpte jag två gallrade böcker på mitt kommunbibliotek - Stolthet och fördom av Jane Austen och en samling som rätt och slätt heter Världens bästa noveller. Den senare är helt fantastisk. Den innehåller väldigt många noveller, alla skrivna av de "riktigt stora". Jag kände igen flera namn och verk från litteraturvetenskapen. Massor av dem! Jag blev alldeles till mig :)



En av de som var med i boken är Döden i Venedig, och den blev jag nästan allra gladast över eftersom den inte finns i nytryck. Trodde jag - för igår åkte jag till Malmö och som den ohjälpliga boknörd jag är så kunde jag inte låta bli att gå in i sådär fyra bokhandlar. Och gissa - en helt ny upplaga av Döden i Venedig var det första jag såg. Det är himla kul med klassiker som kommer ut i nya snygga upplagor, måste jag säga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar