tisdag 5 januari 2016

Elle belle bi

Jag har gått en dag nu utan att läsa något, en ovan grej som alltid får mig att känna mig lite vilsen och nästan naken innan jag vänjer mig vid det. Anledningen är att jag har svårt att välja vad jag ska läsa härnäst. Helst av allt skulle jag vilja läsa en ungdomsbok, något med mycket fart där jag inte behöver tänka så hemskt mycket. Men eftersom jag snart flyttar utomlands vill jag inte börja låna hem en massa böcker, och jag har för länge sedan slutat köpa ungdomsböcker eftersom det tar mig så kort tid att ta mig igenom dem.

Så när jag åkte in en sväng till Malmö idag fann jag mig på PocketShop, men handlade såklart inte alls den typ av bok jag hade tänkt mig - istället blev det Chinua Achebes Allt går sönder som jag blivit allt mer taggad på sen jag läste Chimamanda Ngozi Adichie.

Väl hemma började jag dessutom rumstera i mammas bokhylla och hittade hennes sjuttiotalspocket av Jack. Också en sån där bok jag tänkt läsa i evigheter. Vilken tycker ni jag ska börja med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar