lördag 23 januari 2016

Bästa boknördsstan

Jag är fortfarande fast på vandrarhemmet i Brighton - ett väldigt sunkigt och nedgånget ett, ska tilläggas - men nästa vecka hoppas jag att jag hamnar på ett okej boende och kan börja få in ordentliga rutiner igen.

Det måste dock sägas att Brighton är helt fullt av fina små butiker, med massor av bokrelaterade prylar! Det kommer bli svårt att hålla i pengarna, det kan jag lova. Till exempel har jag hittat riktigt fina tygkassar, planscher, muggar, kläder och allt möjligt annat med bokmotiv. Mycket Alice i Underlandet har jag sett, och såklart en del Harry Potter-grejer. Än så länge har jag inte köpt något eftersom jag fortfarande bor på vandrarhemmet, men sen ska jag verkligen passa på att köpa en del saker!

4 kommentarer:

  1. Britterna har redigt rutten boendestandard generellt. Men med lite tur finns det väl ok studentboenden. Om du inte redan läst "Avgrundens folk" av JL är det dags nu... Eller varför inte "Nere för räkning i Paris och London"?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du sannerligen rätt i. Jag och mina svenska klasskamrater har nu i en veckas tid förundrat oss över hur ett av världens rikaste folk kan bo bland mögel och heltäckningsmattor utan att ifrågasätta det...

      Du ger så bra London-tips! Jag måste verkligen ta mig i kragen...

      Radera
  2. Låt oss säga att om vad inte vet vad klassamhälle vill säga så vet man det när man varit i England... Vi är väl dessvärre på väg åt det hållet om vi inte tar oss i kragen allihopa:P

    Nå, det blir säkerligen kul och lärorikt. Å bra öl har dom oxo (för att inte tala om snygga nyutgåvor av klassiker av bilderna att döma).

    Sen är ju heltäckningsmatta i badrummet bara fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt riktigt, det är först nu man märker hur skyddat man levt i Sverige...

      Haha, öl & snygga klassiker - vad kan man mer begära?

      Radera