söndag 3 januari 2016

Ett inlägg om framtiden

Så var det alltså januari 2016. Det här kommer bli ett annorlunda år för mig - nu är det nämligen bestämt att jag kommer åka utomlands en termin och plugga engelska i Brighton! Det är såklart en rätt stor grej, men jag ser fram emot att åka och mot att göra någonting helt annorlunda. Men det innebär så klart att bloggen kanske påverkas.

Riktigt hur vet jag inte ännu, men jag ska försöka hålla den igång som vanligt. Kanske blir det svajigt ett tag precis när jag flyttar utomlands, men i övrigt hoppas jag att den största förändringen kommer bestå i att jag recenserar fler engelska böcker. Men härmed har jag åtminstone varnat för att det kan hända, och ni vet anledningen.

Hur som helst innebär ju en ny månad en ny favoritbok. Det blir Ett hem vid världens ände av Michael Cunningham, som figurerat mycket i mina årslistor eftersom den var så hemskt bra.

I övrigt läser jag just nu Magisterlekarna av Kristofer Folkhammar - en självutnämnd "sodomitisk melodram". Och imorgon kommer recensionen på Ut och stjäla hästar. Vad läser ni?


9 kommentarer:

  1. GUUUUD vad kul att åka utomlands att plugga. Ångrar att jag aldrig har gjort det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det!! :) Det känns som en sån grej man borde prova på :)

      Radera
  2. Helvete vad roligt, Amanda. Är det vårterminen eller höstterminen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Det är vårterminen, så åker nu i januari :)

      Radera
  3. Spännande med Brighton! Låter ju hur kul som helst! :)

    SvaraRadera
  4. Jag råkade låna med mig ännu en bok om prokrastinering hem igår. Att läsa böcker om hur man slutar prokrastinera är min favorituppskjutningssyssla!
    Men vad roligt med en Englandstermin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ironin i det är ju fantastiskt! Läste någonstans att på svenska heter prokrastinering egentligen uppskjutarbeteende. Tycker på nåt vis bättre om prokrastinering, det är mer olycksbådande...

      Radera