lördag 1 juli 2017

Sommarläsningen

Just nu försöker jag komma igång på riktigt med att läsa igen, och även om det är lite skakigt går det ändå an. Just nu har jag precis läst ut Fredrik Backmans Björnstad - recension kommer i dagarna. Näst på tur blir nog Jason "Timbuktu" Diakités En droppe midnatt, som jag velat läsa sedan jag var och såg honom bli intervjuad på Göteborgs universitet.

När jag inte läser så jobbar jag - i sommar vikarierar jag på en av Göteborgs alla Akademibokhandlar. Så nog blir det mer läst i sommar ändå, annat vore ju omöjligt med en sådan arbetsplats!

Idag är det ju förresten också den första juli - dagarna flyger verkligen iväg. Månadens favorit är All the Bright Places, en riktigt fin ungdomsbok som jag läste förra våren. Perfekt för den som gillar The Fault in Our Stars!

Vad läser ni?

1 kommentar: