onsdag 11 juni 2014

Sommarfrågor

På tal om det där med vad jag vill läsa i sommar - jag hittade den här enkäten på Bokboxen

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Steglitsan av Donna Tartt, Farlig midsommar av Tove Jansson, Musselstranden av Marie Hermanson, Priset man betalar av Lionel Shriver och Djungelboken av Rudyard Kipling. Det är iallafall de jag är mest taggad på för tillfället!

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Som alltid, Walden av Henry David Thoreau. Det känns som om den är mitt standardsvar på den här typen av frågor, haha. Jag borde verkligen ta itu med den.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I solen, i uterummet... och på stranden i Slovenien dit jag ska i augusti!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I min säng.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag vill inte jinxa den, men jag har höga förväntningar på Steglitsan.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Det finns många böcker som jag tycker att "alla" borde läsa. Det är svårt att bara välja en, men Tusen strålande solar av Khaled Hosseini är en av dem.

Vilka böcker vill ni läsa i sommar? Kommentera!

Illustration ur Djungelboken - den betydligt mindre barnvänliga versionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar