onsdag 8 februari 2012

Brideshead Revisited

Jag försöker vänja mig vid ny frisyr och läser Brideshead Revisited, eller, om man föredrar den svenska titeln, En förlorad värld.

Jag har visserligen inte kommit så långt i den än, men den lyckas på något vis vara både jobbigt gammalmodig och lättsamt rolig. Egentligen vet jag knappt vad den handlar om eftersom det inte står så mycket på baksidan, men jag vet att den är lite av en klassiker som blivit både tv-serie och film. Än så länge handlar den iallafall om studenten Charles Ryder, som bekantar sig med den inte så lite excentriske Sebastian Flyte, och dras in i hans trollkrets. Och, så småningom vad jag förstår, också livet runt Brideshead, familjen Flytes gods.

Lite totalt obvious homosexuella undertoner gör inte soppan sämre. Me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar