söndag 21 februari 2016

Litterära London

Igår bestämde jag mig för att vara en riktig turist och åkte för att besöka London för första gången. Det är en stad jag velat besöka väldigt länge, och förutom de mest turistiga grejerna (Buckingham Palace, Big Ben och så vidare) så såg jag också till att se en del platser med koppling till litteratur.

Shakespeare's The Globe såg jag till exempel, och såklart statyn av Peter Pan i Kensington Gardens.



Det var dock en blixtvisit och jag ska definitivt åka tillbaka och uppleva saker mer ingående. Andra platser jag vill ta mig till är King's Cross Station (av Harry Potter-skäl) och Sherlock Holmes-muséet på Baker Street.

Har ni några litterära platser ni vill se?

4 kommentarer:

  1. Kensington Gardens är så fint. Måste alltid ta en eller två promenader i den parken när jag är där! :D

    Kings Cross ska du absolut besöka också, ha med plånboken då de har 2 stora Harry Potter affärer där :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj, Harry Potter-butiker? Det ska jag komma ihåg! Tack för tipset :)

      Radera
  2. Alltså du MÅSTE besöka Warner Bros Studios. The Making of Harry Potter kan vara det absolut bästa jag någonsin varit med om, även om det är filmerna och inte böckerna som visas. Helt underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt bokat en resa dit i april!! Är extremt taggad :)

      Radera