onsdag 24 februari 2016

Ingen bokrea för mig

Ingen bokbloggare värd namnet hemma i Sverige har väl missat att det är bokrea på gång. I år kommer det inte bli någon sån för mig, fast i utlandet som jag är. Man tycker att de där britterna kan importera just den februaritraditionen!

Istället ägnar jag dagen åt läxläsning - det är återigen tråkig grammatik på schemat och jag ska lära mig hitta nominalfraser. Ni hemma i Sverige får skriva om vad ni fyndar så får jag helt enkelt leva genom er! Vad ska ni köpa på årets rea?

6 kommentarer:

  1. Jag har köpt Som eld, Egenmäktigt förfarande och Ink ifrån Adlibris. Dom kanske fraktar till England? I sådana fall kan du ju köpa en del böcker iaf haha. Kram <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som bra köp! Haha, ja, fast jag ska ju ha hem allt till Sverige igen så småningom...:P

      Radera
  2. Jag har inte gjort min shopping ännu, men så fort jag släpat hem böckerna ska det bli en bookhaul :)

    SvaraRadera
  3. Har ögonen på Montaignes Essayer, 300kr för tre böcker. Känns lite saftigt, utöver det så har det redan hunnit bli en box med statsministerbiografier från Staaf till Reinfeldt och två novellsamlingar med franska respektive ryska författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att priset känns lite saftigt, men Montaigne är ju nästan en sån författare man måste ha i hyllan ;) (Minns dessutom hur notoriskt svåra böckerna var att få tag på när jag läste litteraturvetenskap, så jag hade slagit till!)

      Radera